Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2007 23:24 - Бхагавадгита
Автор: vencislavomtatsat Категория: Изкуство   
Прочетен: 1745 Коментари: 4 Гласове:
1

Последна промяна: 05.02.2011 18:43


image
Аз съм един и същ за всички същества.

Моята любов е винаги една и съща.

И все пак тези, 

които медитират върху мен с преданост,

те пребивават в мен и аз сияя в тях.

 

Дори най-големият грешник става светец,

когато ме обикне с цялото си сърце.

Тази любов скоро ще преобрази неговата личност

и ще изпълни сърцето му с дълбок покой.

 

Това е моето обещание, о сине на Кунти:

тези, които ме обичат, те нивга не ще загинат.

 

Дори тези, които са обременени по рождение,

са достигнали върховната цел на живота,

намирайки убежище в мен.

Какво остава за чистите брамини 

и царствените мъдреци,

които ме обичат!

 

Не отдавай любовта си 

на този преходен свят на страдание,

а отдай цялата си любов на мен.

Отдай ми ума си, сърцето си, цялата си вяра.

Копней за мен винаги, живей за мен винаги,

и ще се слееш в едно с мен.“

/„Бхагавадгита“ - Екнатх Еасваран, „Медитация“/

 

Непогрешим в преценката си,

независим от възприятията и страстите си,

свободен от врявата на своите 

симпатии и антипатии,

той води прост живот, в който разчита на себе си,

основан на медитация, използвайки речта,

тялото и ума си да служи на Господа на Любовта.

Свободен от себичност, агресия и арогантност,

от алчността да притежава хора или предмети,

той е в мир със себе си и другите

и влиза в състоянието на единение.

В съюз с Бога и винаги радостен,

отвъд обсега на себелюбието и скръбта,

той ме вижда във всяко живо същество

и постига върховната отдаденост на мен.

Обичайки ме, той споделя славата ми

и встъпва в моето безгранично същество.

Всичките му действия са извършени 

в служба на мен

и чрез милостта ми той се сдобива с вечен живот.“

/„Бхагавадгита“ - Екнатх Еасваран, „Медитация“/

 

„Интелигентният измежду хората 

вижда бездействие
в действието 

и действие в бездействието 

и се намира
на трансцендентална позиция,

въпреки че е зает с различни дейности.

 

Смята се, че човек е в пълно знание,

когато всяко негово усилие е лишено

от желание за лично наслаждение.

Мъдреците казват, 

че последиците от дейностите

на такъв работник

са вече изгорени в огъня на съвършеното знание.

Изоставил цялата привързаност към резултатите

от дейностите си, винаги удовлетворен и независим,

той не извършва кармична работа,

въпреки че е зает с всякакви начинания.

Човек с такова разбиране действува

като контролира по съвършен начин

ума и разума си,

като се отказва от всякакво чувство за собственост

върху това, което притежава,

и работи само за жизнено необходимото.

Когато работи по такъв начин,

той не е под влияние на греховните реакции.

Онзи, който се удовлетворява с това,

което идва само; 

който е освободен от двойствености

и не завижда; 

който е неизменен и в успех, и в провал,

никога не се оплита, въпреки че действува.

Дейностите на човек, който не е привързан

към гуните на материалната природа

и се е установил напълно 

в трансценденталното знание,

се сливат изцяло с трансценденталността.

Тези, които концентрират ума си

върху Моята личностна форма 

и винаги обожават Мен

с голяма и трансцендентална вяра,

Аз приемам за най-съвършени.

Но ония, които почитат единствено непроявеното,

лежащо отвъд възприемането на сетивата,

всепроникващото, невъобразимото,

неизменното, постоянното и неподвижното –

безличностното схващане за Абсолютната Истина;

които контролират различните сетива

и се отнасят еднакво към всеки,

тези личности, 

ангажирани с благополучието на другите,

най-накрая постигат Мен.

О, сине на Партха, за всички,

които Ме обожават;

които посвещават всичките си дейности на Мен;

които при всички обстоятелства 

остават предани на Мен;

които се ангажират в предано служене;

които винаги медитират върху Мен

и са установили умовете си върху Мен,

за тях Аз съм този, който бързо ги спасява

от океана на раждането и смъртта.

Просто съсредоточи ума си върху Мен, Бога,

Върховната Личност,

и използувай целия си разум за Мен.

По този начин несъмнено 

ти ще живееш винаги в Мен.

Човек, който не завижда и е добър приятел

 на всички живи същества;

 който не се мисли за собственик 

и е свободен от лъжливо его;

 който еднакво приема щастие и нещастие;

който е търпелив, винаги удовлетворен,

себеконтролиращ се;

който решително се ангажира в предано служене,

с ум и разум, установени върху Мен,

- този Мой преданоотдаден Ми е много скъп.

Личност, която не безпокои никого

и не е обезпокоявана от никого;

 която остава уравновесена в щастие и нещастие,

страх и безпокойство, Ми е много скъпа.

Този Мой бхакта,

който не зависи от обикновения ход на нещата,

който е чист, опитен, безгрижен,

освободен от всякакви страдания,

който не се стреми към някакъв резултат,

Ми е много скъп.

Този, който се отнася по еднакъв начин

 към приятели и врагове;

който остава уравновесен в чест и безчестие,

зной и студ, щастие и нещастие, слава и позор;

който е свободен от замърсяващо общуване

и винаги е мълчалив и удовлетворен от всичко;

който не се грижи да си осигури жилище;

който е установен в знание

и се ангажира в предано служене –

такава личност Ми е много скъпа."

/"Бхагавадгита"/












Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. norass - ...
10.10.2007 00:05
Прекрасно е...
цитирай
2. vencislavomtatsat - Благодаря ти, Лора!
10.10.2007 02:23
Много се радвам, че ти харесва - бъди радостна и щастлива!
цитирай
3. анонимен - OT MEN GURU VEDUR UM NICOLA
22.06.2009 17:45
http://re-in.weebly.com/

MOITE XORA&PRIQTELI OT XARE KRISHNA *BHAKTITE!*
цитирай
4. анонимен - Ведрият Ум на Вечността
22.05.2010 10:25
" .. Кой не се Грижи да си Осигури Жилище .. "
и Чайтания се Моли: Господи Не Желая Ученици,
Само При Теб да Бъда ... Аз, Една Душа ... Като Капчица
Попаднала във Водо*Въртежа на Океана на Същестуването, на Прераждането,
на Редуващи се Живот и Смърт, на Страдание и Радост ... Нека Вечно Бъда При Теб! ...
Да Почиташ Кришна е Лесно
Защото Той е Навсякъде
във Всичко и във Всички
:) Love & Peace :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vencislavomtatsat
Категория: Изкуство
Прочетен: 1061902
Постинги: 313
Коментари: 939
Гласове: 16797
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Индиански речник
2. Carlos Nakai - Promise
3. Shri Rama Chandra
4. Remember Me: Legolas & Eowyn Part 3
5. Порталът към съзнателен живот
6. Светли Мисли *Открити в блогрола на Sever*
7. Амрита - *Открита в блогрола на Wildroses*
8. Сахаджа Йога
9. Свами Сатчитананда - Изпълненото с Радост Сърце на Мъдростта и Свободата :-))
10. Amrak
11. Nav
12. Sever
13. Мечта за другия *Izvorche*
14. Любов? *Compassion*
15. Филмът "Киматика"
16. Хенри Дейвид Торо и американското пътуване към Изтока
17. Словото на Учителя
18. Nirananda
19. Любовно Писмо до Бог *Candysays*
20. Детето, което накара света да замълчи за 6 минути
21. Спароток
22. Начална част на "Конспирация срещу световното здраве" на д-р Атанас Гълъбов - виж следващите части в същия блог
23. Магура
24. Ерата на Водолея Настъпва :-))
25. Корал - Светлината отвътре
26. Матрицата V - Търсене на Духа. Том I
27. Йога съветите на Мио - Чувствата и техният механизъм
28. Открий Себе си
29. Цар Кару
30. Блогът на Подводни