Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.10.2007 00:32 - Бхагавадгита ІІ
Автор: vencislavomtatsat Категория: Изкуство   
Прочетен: 2623 Коментари: 7 Гласове:
1

Последна промяна: 05.02.2011 11:10


image

"Този, който се отнася 
по еднакъв начин 
към приятели и врагове; 
който остава уравновесен 
в чест и безчестие, 
зной и студ, 
щастие и нещастие, 
слава и позор; 
който е свободен 
от замърсяващо общуване 
и винаги е мълчалив 
и удовлетворен от всичко; 
който не се грижи 
да си осигури жилище; 
който е установен в знание 
и се ангажира в предано служене – 
такава личност 
Ми е много скъпа."

"...Личността, 
която е установена 
в знание за Мен, 
Аз приемам, 
че е точно като Мен Самия. 
Заета 
в трансцендентално служене 
на Мен, 
тя със сигурност 
ще достигне Мен – 
най-висшата и съвършена цел.

След многократното 
раждане и смърт този, 
който наистина знае, 
се отдава на Мен, 
защото е разбрал, 
че Аз съм причината 
на всички причини 
и на всичко, което съществува. 
Такава велика душа 
се среща много рядко.

Личности, 
които са действали благочестиво 
както в предишните си животи, 
така и в този живот, 
и чиито греховни дейности 
са напълно унищожени, 
са освободени
 от двойственостите на илюзията
 и с голяма решителност 
се заемат да служат на Мен.

Интелигентните, 
които полагат усилия 
да се освободят 
от старост и смърт, 
приемат убежище при Мен 
чрез предано служене. 
В действителност 
те са постигнали 
нивото на Брахман, 
защото съвършено 
познават всичко, 
свързано 
с трансценденталните 
дейности.

...Съществува и друга 
непроявена природа, 
която е вечна и трансцендентална 
по отношение на тази 
проявена и непроявена материя. 
Тя е висша 
и никога не бива унищожавана. 
Когато всичко в този свят 
бива унищожено, 
тази част си остава същата.

Това, което ведантистите описват 
като непроявено и непогрешимо; 
което е известно 
като върховното предназначение; 
това място, 
което след като го достигне, 
човек никога не се връща, 
това е Моята върховна обител.

Единствено с чиста преданост 
човек може да достигне Бога, 
Върховната Личност, 
който е по-велик от всеки. 
Въпреки, че е в жилището Си, 
Той е всепроникващ 
и всичко се намира в Него.

Глупаците Ми се присмиват, 
когато идвам в човешка форма. 
Те не познават 
трансценденталната Ми природа 
на Върховен Господ на всичко, 
което съществува.

Мой скъпи Арджуна, 
единствено с помощта 
на неотклонно 
предано служене мога 
да бъда разбран такъв, 
какъвто съм, 
какъвто стоя сега пред теб, 
и да бъда видян непосредствено. 
Само по този начин 
ти можеш да проникнеш
 в тайните на разбирането Ми.

Мой скъпи Арджуна, 
всеки, който Ми служи 
с чиста преданост, 
освободен от замърсяването 
на кармичните дейности 
и умствените спекулации; 
който работи за Мен; 
за когото Аз съм 
върховната цел в живота 
и който е приятелски настроен 
към всяко живо същество, 
със сигурност идва при Мен.

Аз съм в сърцето на всеки 
като Свръхдуша.

О, Арджуна, като Бог, 
Върховна Личност,
 Аз зная всичко, 
което се е случило в миналото, 
всичко, което се случва 
в настоящето 
и всичко, 
което ще се случи 
в бъдещето. 
Освен това 
Аз познавам 
всички живи същества, 
но Мен никой не Ме познава.

Личностите 
в пълно съзнание за Мен, 
които знаят за Мен, 
Върховния Господ, 
като за главен принцип 
на материалното проявление, 
на полубоговете 
и на всички начини за отдаване 
на предано служене, 
могат да Ме разберат 
и да Ме опознаят – 
Мен, Бога, 
Върховната Личност.

О, сине на Кунти, 
каквото състояние 
на съществуване 
човек помни,
 когато напуска тялото си, 
такова състояние постига.

Когато в края на живота 
някой напуска тялото си, 
като помни само Мен, 
веднага достига Моята природа. 
В това няма съмнение.

Следователно, о, Арджуна, 
ти винаги трябва да мислиш 
за Мен 
във формата на Кришна 
и в същото време да изпълняваш 
предписания си дълг...
Като посветиш дейностите си 
на Мен 
и установиш ума и разума си 
върху Мен, 
ти без съмнение 
ще достигнеш Мен.

О, Партха, всеки, 
който медитира върху Мен 
като върху Бога, 
Върховната Личност; 
чийто ум постоянно се ангажира 
в помнене на Мен 
и който не се отклонява от пътя, 
със сигурност ще Ме достигне.

Човек трябва да медитира 
върху Върховната Личност 
като върху този, 
който е най-старият 
и който е контрольорът; 
който е по-малък от най-малкото, 
който поддържа всичко, 
който е извън 
всяка материална представа;
 който е невъобразим 
и който е винаги Личност.
 Той е блестящ като слънце, 
Той е трансцендентален, 
Той е отвъд тази 
материална природа.

Състоянието на един йоги 
се изразява в непривързаност 
към всички сетивни ангажименти. 
Човек се установява в йога, 
когато затвори вратите на сетивата, 
съсредоточи ума в сърцето си
 и жизнения дъх – 
във върха на главата си.

След като се е установил
 в тази йога техника 
и вибрира най-висшето 
съчетание от букви, 
свещената сричка „Ом“, 
ако при напускане на тялото си 
човек мисли за Бога, 
Върховната Личност, 
той със сигурност 
ще достигне духовните планети.

О, сине на Партха, за човек, 
който винаги и неотклонно 
Ме помни, 
Аз съм лесно достижим, 
поради постоянната му заетост 
в предано служене.

След като великите души, 
които са йоги в преданост, 
Ме достигнат, 
те никога повече не се връщат 
в този временен 
и пълен със страдания свят, 
защото са постигнали 
най-висшето съвършенство.

Всичките планети 
в материалния свят, 
от най-висшата до най-низшата, 
са места на страдание, 
където има повтарящо се 
раждане и смърт. 
Но личност, 
която достига Моето жилище, 
о, сине на Кунти, 
никога не се ражда отново.

Ако някой 
с любов и преданост 
Ми предложи 
листо, цвете, 
плод или вода, 
Аз ще приема.

Каквото и да правиш, 
каквото и да ядеш, 
каквото и да предлагаш 
или отдаваш 
и каквито и въздържания 
да изпълняваш, 
прави това, о, сине на Кунти, 
като жертвоприношение за Мен.

По този начин ще се освободиш 
от обвързаността на работата 
и от нейните благоприятни 
и неблагоприятни 
последици. 
С ум, установен върху Мен, 
според този принцип 
на отречение, 
ти ще се освободиш 
и ще дойдеш при Мен.

Аз не завиждам на никого, 
нито предпочитам някого, 
и се отнасям еднакво към всички. 
Но всеки, 
който Ми служи с преданост, 
е Мой приятел. 
Той е в Мен 
и Аз съм също негов приятел.

Следователно 
щом си дошъл в този временен, 
пълен със страдания свят, 
ангажирай се в любовно 
служене на Мен.

Този, 
който Ме познава 
като нероден, 
като безначален, 
като Върховен Господ 
на всички светове, 
единствено той сред хората 
не е в илюзия 
и е освободен от всички грехове.

Макар че е зает 
с всякакви дейности, 
Моят чист преданоотдаден 
под Моето покровителство
 и чрез Моята милост
 достига вечната Ми обител.

Ако ти Ме осъзнаеш, 
по Моята милост ще преодолееш 
всички препятствия 
на обусловения живот. 
Но ако не действаш 
с такова съзнание, 
а се влияеш от лъжливото его, 
като не се вслушваш 
в думите Ми 
ще се погубиш.

Върховният Господ се намира 
в сърцето на всеки, 
о, Арджуна, 
и направлява странстванията 
на всички живи същества.

О, потомъко на Бхарата, 
отдай Му се напълно. 
С неговата милост 
ще постигнеш 
трансцендентален мир 
и върховната вечна обител.

Тъй като си Мой 
много скъп приятел, 
Аз ти разкривам 
най-висшата Си инструкция, 
най-поверителното 
от всички знания. 
Чуй това от Мен, 
защото то е за твое добро.

Винаги мисли за Мен, 
стани Мой преданоотдаден,
 обожавай Ме 
и Ми отдавай почитта си. 
По този начин 
ти непременно 
ще дойдеш при Мен.
 Аз ти обещавам това, 
защото си Мой 
много скъп приятел.

Изостави всички видове религии 
и просто Ми се отдай. 
Аз ще те освободя 
от всички греховни последици. 
Не се страхувай.

Този, който се пречиства 
посредством разума си 
и контролира ума си 
с решителност; 
който се отказва от обектите 
за сетивно наслаждение, 
освободен от привързаност 
и ненавист; 
който живее на усамотено място, 
яде малко, 
контролира тялото, 
ума и способността си да говори 
и винаги е в състояние на екстаз; 
който е безпристрастен, 
освободен от лъжливо его, 
лъжлива сила, 
фалшива гордост, 
похот, гняв 
и от приемане 
на материални неща;
 който е свободен 
от фалшиво чувство 
за собственост 
и е умиротворен – 
такъв човек 
със сигурност се издига 
до позицията на себереализацията.

Човек, 
който е така трансцендентално 
установен,
 незабавно реализира 
Върховния Брахман
 и става напълно щастлив. 
Той никога не скърби, 
нито желае да притежава нещо. 
Той е еднакво разположен 
към всяко живо същество. 
В това състояние 
той постига чистото 
предано служене 
на Мен.

Човек може да Ме разбере 
като такъв, 
какъвто съм в действителност, 
като Бога, 
Върховната Личност, 
единствено чрез предано служене. 
И когато посредством 
тази преданост 
Ме осъзнае напълно, 
той може да влезе 
в царството на Бога.

"Такива, 

каквито хората идват към мен, 

такива ги приемам. 

Моят път е този, 

който следват хората отвсякъде"

"Какъвто ме мислят хората, 

Партха,

такъв и аз пред тях се явявам.

По безбройните свои пътища

хората стигат накрая до мене."

/„Бхагавадгита“/

 

 

 

 

 

 

 

 












Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. enjoy6 - интересен блог
10.10.2007 11:03
Да си призная навежда ме на размисъл, но по-добре би било, да бъдем малко по-добри през днешния ден, а и не само!
Ползотворен и хубав ден
цитирай
2. vencislavomtatsat - Светъл ден!
10.10.2007 11:56
Да - точно в това е смисълът - да бъдем малко по-добри и да променим нещо още през днешния ден - да имаме съзнанието, че всички сме важни и незаменими частици от Едно Цяло и начина, по който се отнасяме към другите - създава и света, в който живеем, както и отношението на окръжаващите към нас. Това дали светът изглежда по един или друг начин - изцяло зависи от това на какви сили избираме да станем проводници - още в днешния ден. Благодаря много за включването - Светъл и Усмихнат ден:

Най хубавият ден
/Майка Тереза/
"Най-хубавият ден? Днешният.
Най-голямата спънка? Страхът.
Най-лесното нещо? Да се заблудиш.
Най-голямата грешка? Да паднеш духом.
Коренът на всички злини? Егоизмът.
Най-хубавото развлечение? Работата.
Най-лошото поражение? Отчаянието.
Най-добрите учители? Децата.
Най-първата необходимост? Общуването.
Най-голямото щастие? Да бъдеш полезен.
Най-голямата тайна? Смъртта.
Най-неприятният недостатък? Лошото настроение.
Най-опасният човек? Лъжецът.
Най-коварното чувство? Ненавистта.
Най-красивият подарък? Прошката.
Най-необходимото? Домашното огнище.
Най-краткият път? Правилният.
Най-приятното усещане? Вътрешният мир.
Най-добрата защита? Усмивката.
Най-доброто лекарство? Оптимизмът.
Най-доброто удовлетворение. Изпълненият дълг.
Най-мощната сила на света? Вярата.
Най-стимулиращият дар? Надеждата.
Единствената реалност? Любовта."

"Всички ние копнеем за Небесата, където е Бог, но в нашите ръце е възможността да бъдем при Него още сега. Да сме щастливи с Него сега означава:
да обичаме като Него,
да помагаме като Него,
да даваме като Него,
да служим като Него,
да спасяваме като Него,
да сме с Него непрекъснато,
да го докосваме, когато се проявява като страдание,
за да ни накара да се замислим."
/Майка Тереза/
цитирай
3. enjoy6 - Тези невероятно мъдри послания
10.10.2007 16:27
на Майка Тереза са ми любими и често си ги препрочитам защото ми дават много в трудни моменти!
Благодаря тиза удоволствието да ги прочета и тук!
Поздрави: Мина
цитирай
4. vencislavomtatsat - И аз ти благодаря!
10.10.2007 16:43
Като спомена днешния ден - те веднага изникнаха в съзнанието ми. Радвам се, че се отби, Мина! Бъди жива и здрава - много Радост и Успех!
цитирай
5. kardamom - поздравявам те!
20.10.2007 12:21
за всичко!!!
хубав ден и от мен!
цитирай
6. vencislavomtatsat - Благодаря ти, Кардамомче!
20.10.2007 13:13
Радвам се на подкрепата ти :-))) - Светъл ден и от мен! Желая ти много Радост и Любов!
цитирай
7. анонимен - VEDUR UM
22.06.2009 17:52
Krishna Kazava na Arjuna: Bii Se, Arjuna! Ne se Ot4aivai! Ne Xodi V Gorata da Pla4esh! Bii Se za Roda * Bharata * za Indiq, za Doblestnite Prestonaslednici, za Velikite Care, za Tezi Na Koito Prinadleji & Se Polaga Tzarstvoto! Bii Se,Arjuna! - Tui na Arjuna Re4e ~ Krishna ~ Xare!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vencislavomtatsat
Категория: Изкуство
Прочетен: 1061463
Постинги: 313
Коментари: 939
Гласове: 16797
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Индиански речник
2. Carlos Nakai - Promise
3. Shri Rama Chandra
4. Remember Me: Legolas & Eowyn Part 3
5. Порталът към съзнателен живот
6. Светли Мисли *Открити в блогрола на Sever*
7. Амрита - *Открита в блогрола на Wildroses*
8. Сахаджа Йога
9. Свами Сатчитананда - Изпълненото с Радост Сърце на Мъдростта и Свободата :-))
10. Amrak
11. Nav
12. Sever
13. Мечта за другия *Izvorche*
14. Любов? *Compassion*
15. Филмът "Киматика"
16. Хенри Дейвид Торо и американското пътуване към Изтока
17. Словото на Учителя
18. Nirananda
19. Любовно Писмо до Бог *Candysays*
20. Детето, което накара света да замълчи за 6 минути
21. Спароток
22. Начална част на "Конспирация срещу световното здраве" на д-р Атанас Гълъбов - виж следващите части в същия блог
23. Магура
24. Ерата на Водолея Настъпва :-))
25. Корал - Светлината отвътре
26. Матрицата V - Търсене на Духа. Том I
27. Йога съветите на Мио - Чувствата и техният механизъм
28. Открий Себе си
29. Цар Кару
30. Блогът на Подводни