Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2009 11:04 - Нирвана - Тич Нат Хан
Автор: vencislavomtatsat Категория: Изкуство   
Прочетен: 3376 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 14.12.2009 12:06


*****************************************************************

http://www.youtube.com/watch?v=5h1sHVOJbwM&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=tZKrl5n79hY&feature=related


     "Гаутама /Буда/ е почувствал просветлението така, сякаш изведнъж е излязъл от затвор, в който е прекарал хиляди прераждания. Надзирател там е било неведението. Поради него умът му е бил затъмнен както луната и звездите от буреносни облаци. Засенчен от безкрайни вълни заблудени мисли, умът му лъжливо е делял реалността на субект и обект, на аз и другите, на съществуващо и несъществуващо, на раждане и смърт и от това деление възниквали погрешни възгледи – оковите на чувствата, копнежите, привързаността, възникването. Страданията на раждането, старостта, болестите и смъртта само правели стените на затвора по-дебели. Единственото спасение било да улови надзирателя и да види истинското му лице. Надзирателят е неведението… И след като надзирателят изчезнал, затворът изчезнал и никога повече не се появил."                            
                                    Тич Нат Хан





Тагове:   Хан,   Нирвана,


Гласувай:
2



1. compassion - Облака не изчезва, а става дъжд.....
14.12.2009 14:10
целия кръговрат на водата е прекрасен пример за вечността на живота и за трансформацията.
цитирай
2. vencislavomtatsat - Привет :-))
15.12.2009 18:26
Да, така е :-)) - а най-доброто, което мога да предложа като отговор - е един диалог със Sunflower от зората на блога ми за Алхимичното Единство на нещата ((-:

1. sunflower - Интересно!
29.09.2007 14:53 "това знание няма по-зъл враг от стремежа към знанието, от ученето."
Това ми хареса. Сигурно защото напоследък съм захвърлила книгите и съм потресена от това, което самият живот успя да ми предложи :))))
цитирай Изтрий

2. vencislavomtatsat - Мантрата на коня :-)))
29.09.2007 15:23 Миналата година през лятото бях в Рила - и някъде в далечината чух цвилене на кон - за мен това бе мантрата на коня - и тя ми каза също толкова много, колкото и всички книги, които бях прочел дотогава :-))) - благодаря ти много за включването, Слънчево Цвете - Светъл ден и Светлина по Пътя!
цитирай Редактирай | Изтрий

3. sunflower - Като каза Рила и кон ...
29.09.2007 15:31 ... не мога да се въздържа и да не споделя тазгодишното ми преживяване свързано с Рила и ... конете. Успях да го изразя веднъж с тези няколко думи:

На билото
бяхме само
скалите,
тревата,
птиците
и аз
...
ако не броим
конските фъшкии.

Светъл ден и на теб! .... А пътят ми се струва, че е светъл ... за чистите души :))))

цитирай Изтрий

4. vencislavomtatsat - Красотата преобразува всичко!
29.09.2007 15:39 Това, че конските фъшкии отново ще се превърнат в почва, трева, цветя, скали и птици - само доказва Единството на всичко :-)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vencislavomtatsat
Категория: Изкуство
Прочетен: 1057910
Постинги: 313
Коментари: 939
Гласове: 16797
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Индиански речник
2. Carlos Nakai - Promise
3. Shri Rama Chandra
4. Remember Me: Legolas & Eowyn Part 3
5. Порталът към съзнателен живот
6. Светли Мисли *Открити в блогрола на Sever*
7. Амрита - *Открита в блогрола на Wildroses*
8. Сахаджа Йога
9. Свами Сатчитананда - Изпълненото с Радост Сърце на Мъдростта и Свободата :-))
10. Amrak
11. Nav
12. Sever
13. Мечта за другия *Izvorche*
14. Любов? *Compassion*
15. Филмът "Киматика"
16. Хенри Дейвид Торо и американското пътуване към Изтока
17. Словото на Учителя
18. Nirananda
19. Любовно Писмо до Бог *Candysays*
20. Детето, което накара света да замълчи за 6 минути
21. Спароток
22. Начална част на "Конспирация срещу световното здраве" на д-р Атанас Гълъбов - виж следващите части в същия блог
23. Магура
24. Ерата на Водолея Настъпва :-))
25. Корал - Светлината отвътре
26. Матрицата V - Търсене на Духа. Том I
27. Йога съветите на Мио - Чувствата и техният механизъм
28. Открий Себе си
29. Цар Кару
30. Блогът на Подводни