Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2010 14:15 - Кенет Уайт
Автор: vencislavomtatsat Категория: Изкуство   
Прочетен: 3592 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 14.10.2011 11:29


****************************************************************************************************
ЧЕТЕНЕ НА МАРПА 

Годината на тигъра изтичаше
когато изоставих аз нещата на света
и дойдох в убежището пусто

елементи от вода и вятър се кълбяха
хълмовете мрачни бяха се облекли в бяло

аз не философствам но аз се занимавам
малко спя но медитирам често

когато ме повикат съм човекът настрана

 

ПРАЗНИК НА ПЪРВИЯ СНЯГ

Аз работих цяла сутрин
от полунощ до обед

и сега си пия вино сам и съзерцавам
падналия първи сняг по планината

не бих описал как е виното червено
и как са бели върховете


БЯЛ СВЯТ 

Този свят с дървета бели
виж го: той е тук пред мен
заледени са брезите, голи
живи, истински, определени
само огънят ще може
да напише окончателно
върху този факт, и викам огъня

ОГЪН за да разрушава сътворява
ОГЪН за да изгори привидното
ОГЪН за да пише върху бялото

СЪЗВЕЗДИЕТО НА РАКА

В хаоса светлинен аз
живея и се радва мойто същество
в тази маса нажежена
откъдето би могла да се роди вселена

в хаоса светлинен аз
не чувствам не мисля но съм
смесен с този вихър от материя
формата в която бях не ме затваря вече
формата в която аз ще бъда е непредставима

    ИНТЕЛЕКТУАЛНА ВЕЧЕР 

Аз прочетох много текстове индуски
през последните години
близо сто произведения изследвани
но когато се оказах до момиче
с тъмносиньо сари
и когато се очакваше от мене
на интелектуалното събиране
някакъв изискан разговор
всичко за което мислех
беше тъмносиньо сари
с голота покривана от него

МОМИЧЕ НА ПОЗНАНИЕТО

Сега безкрайното пространство
е около мене
и ти златно цвете
ти си в мен

изкуството на Изтока което аз изследвах
е твойта плът и твойте кости
извивката на твоя поглед
езикът ти и твойта музика

редом
с голите ти гърди
религията губи всякаква реалност

и красотата гладка
на влюбения ти корем
постига философията

Гуджарат

От години тук едно момиче като тебе
се разхождаше в мечтите ми
но в презряната околност на Горбалс и на Глазгоу
Гуджарат старинен ти донесе

И когато ти косите си разреса
аз видях изкуството да оживява
и когато ти се разсъблече камъкът плът стана
и когато ти разкри бедрата си
аз проникнах в Индия

ХРАМ СРЕД СНЕЖНИТЕ ПЛАНИНИ 

Трябва да е дяволски студено
тече водата още върху камъни
но дърветата са вледенени

там бял е покривът на храма
до дървото диво потъмняло 

дребният човек с голяма шапка
върви навел глава над пропастта -

Фан Кван създаде горната картина
в епохата ужасна на терора

СВЯТ ОТ СНЯГ И ЛЕД
 

Достигнал тази точка
на очевидна белота
тука между планините
студът е моят елемент
и ме обкръжава с вечност

достигнал тази точка
високо сред небитие
където всяко "аз" изгубва смисъл
където всеки сред екстаз
е сам със свойта самота

/да се слея ли с БезкРая?/

БИН ЕЙРИД ЧАР 

Има една същност по-студена и по-ясна
зад неведението наше

това са тези хълмове, повторен
и недостъпен кът за мисълта
тази светлина която свети
до края на суровостта
и думите ни заслепява

само в черепа от мълните
има екстаз леден

ЖИВОТ СРЕД ВИСИНИТЕ

Пътят който съм поел възлиза с километри
чак до небесата
прекосената от мен река е с много водопади
и сред лятото се губи сред къпини

зиме гледам дълго как над падините
през нощта снегът се спуска на парцали
гледам моя огън и не ми се вярва
че преди по улиците на града съм крачил

ПИСМО ДО СТАР КАЛИГРАФ

Сто дни
по брегове и планини

с очи отправяни
към чапли и към морски гарвани

и това да го опишеш
чак на края на света

в мълчанието станало
природа втора

ти ще опознаеш скоро
вътре в черепа и костите

този път на празнотата

СВЕТЛИНА ОТ СКАЛПЕЙ

Ето го върха на съзерцанието
от никакво изкуство недостигнат
син е, толкоз син далечният архипелаг е
и морето заблестяло, заблестяло
от никакво изкуство недостигнато, духът остава
само да опита да се съгласува
и успокои, и разшири, о, само да опита
да се разкрие, тихо, в необхватното
превърнал се на диамантена земя
в светлината отвъд думите

СТЕНИ НА СТАРА СТАЯ

Върху първата стена
беше щампата на Хокусай

върху втората
радиография на моите ребра

върху третата
предългият цитат от Ницше

върху четвъртата
изобщо нищо -

тя е тази през която минах
за да дойда ето ме


З И М Н А  Г О Р А

И така захвърлил всички книги
гледам ябълките сетни как политат
от студените дървета

и поглеждам също
желъди червени как се стрелват
към земята твърда
и кората толкоз бяла на брезите
е за мене повече от всички книги 

и това което там прочетох
в миг оголи моето сърце под зимно слънце
и отвори мозъка ми скрит във вятъра

и внезапно
и внезапно
аз узнах че винаги стоял съм тука 

преди всички книги
и след всички книги
зимната гора пак тук ще бъде 

и сърцето мое голо
и отвореният мозък мой във вятъра


ПОЗНАНИЕ

Изгорих напълно моето познание
и сега се уча да живея в бяла голота

според мен изкуството е нищо
само чиста патология на тялото и на духа

в сърцето на ужасния и весел свят


БРЕТОНСКИ БРЯГ

Пълнолуние
над северния вятър

спал малко тази нощ

и станал призори вървя сега по пясъка
крайбрежен и безшумно

опитвам се да преведа
на мой език това

стихотворение
написано с вода и камъни и светлина


СНЕЖНА УТРИН В МОНРЕАЛ

Някои стихотворения са без заглавия
това заглавие е без стихотворение

всичко е извън това


КРАЙБРЕЖНА ЛИНИЯ

Да се пишат стихове?

по-скоро нека кът по кът
да следваме брега

напредващ

дишащ

и разкриващ


АВТОБИОГРАФИЯ

Преминал съм през много институции
потропал съм на няколко врати

познах животи и любови
от които малко е останало

отидох чак до края на поезията
пространството където разумът се прояснява -

сега напредвам извън всеки образ
който смее да ме следва

/Кенет Уайт/












Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. atlantistoni - Страхотно! :)
19.10.2010 17:30
Страхотно! :)
цитирай
2. vencislavomtatsat - Привет, Аtlantistoni :-))
19.10.2010 18:03
Кенет Уайт ми е един от любимите поети - все още при четене му се възхищавам как е успял да вкара Пустотата или Бялото Пространство на БезкРая не само във всеки стих, но и във всяка дума, всяко междуредие и във всяко едно възприятие/независимо за какво пише/ - когато за първи път прочетох негови стихове, в първия момент си помислих - и аз мога да пиша така :-)) - но това не е просто писане - това е начин на живот, начин на възприемане и начин на виждане на света... :-)) - и в това е магията и богатството - защото това не е нещо, с което просто си храниш егото, а нещо, което живееш... - това не е и просто изкуство - а много повече от това... :-))
Видях, че и ти си фен :-)) - Много Поздрави от Бялото Пространство на БезкРая и за Теб :-)))
Бъди Благословена и Щастлива!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vencislavomtatsat
Категория: Изкуство
Прочетен: 1062110
Постинги: 313
Коментари: 939
Гласове: 16797
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Индиански речник
2. Carlos Nakai - Promise
3. Shri Rama Chandra
4. Remember Me: Legolas & Eowyn Part 3
5. Порталът към съзнателен живот
6. Светли Мисли *Открити в блогрола на Sever*
7. Амрита - *Открита в блогрола на Wildroses*
8. Сахаджа Йога
9. Свами Сатчитананда - Изпълненото с Радост Сърце на Мъдростта и Свободата :-))
10. Amrak
11. Nav
12. Sever
13. Мечта за другия *Izvorche*
14. Любов? *Compassion*
15. Филмът "Киматика"
16. Хенри Дейвид Торо и американското пътуване към Изтока
17. Словото на Учителя
18. Nirananda
19. Любовно Писмо до Бог *Candysays*
20. Детето, което накара света да замълчи за 6 минути
21. Спароток
22. Начална част на "Конспирация срещу световното здраве" на д-р Атанас Гълъбов - виж следващите части в същия блог
23. Магура
24. Ерата на Водолея Настъпва :-))
25. Корал - Светлината отвътре
26. Матрицата V - Търсене на Духа. Том I
27. Йога съветите на Мио - Чувствата и техният механизъм
28. Открий Себе си
29. Цар Кару
30. Блогът на Подводни